İş

Telekomünikasyon Sektöründe 2024 Yılının 4 Trendi

Son 12 ay telekomünikasyon sektörü açısından oldukça ilginç geçti. Üretken yapay zekanın (AI) yükselişi ve devam eden makroekonomik istikrarsızlık gibi faktörler nedeniyle telekomünikasyon şirketleri iş modellerini iyice gözden geçirmek ve stratejilerini değiştirmek zorunda kaldı.

 

Geleneksel olarak en önemli öncelik geliri artırmaktı, ancak artık finansmana erişim daha önemli hale geldikçe odak noktasının verimliliği en üst düzeye çıkarmak olduğunu görüyoruz. Omdia tarafından yapılan bir araştırma, son on yılda 10 telekomünikasyon şirketinden yalnızca birinin operasyonel giderlerini (opex) gelirlerine göre azalttığını gösteriyor. Dünya çapında dijital dönüşüm harcamalarının 2027’de yaklaşık 3,9 trilyon dolara ulaşacağı varsayılıyor ve telekomünikasyon segmentinde sermaye harcamalarının (yatırım harcamalarının) nasıl kullanıldığı konusunda derin eğriler olacak.

 

Günümüzün ağlarını oluşturmak ve işletmek giderek daha değerli hale geliyor ve bu da telekomünikasyon şirketlerinin harcamaları kullanımla uyumlu hale getirme biçiminde değişikliklere yol açacak. Chivas Nambiar, Genel Müdür, AWS Küresel Telekomünikasyon İş Birimitelekomünikasyon sektörünün 2024 yılı için 4 trendini açıkladı.

 

Üretken yapay zekanın sonraki adımlarını kucaklamak

 

Son dönemde üretken yapay zeka kadar ses getiren başka bir teknolojiye rastlamadık. Altman Solon tarafından yapılan bir anket, telekomünikasyon şirketlerinin yapay zeka harcamalarının mevcut ölçümün altı katına kadar artabileceğini gösteriyor; üretken yapay zeka kullanan irtibat hizmeti sağlayıcılarının (CSP’ler) gelecek yıl içinde ortalama yüzde 34’e ve gelecek yıl içinde yüzde 48’e ulaşması bekleniyor. iki yıl. .

 

Telekomünikasyon şirketleri, mevcut sistemleri güçlendiren davet özetleri veya sohbet robotları gibi çözümlerin hızlı bir şekilde uygulanmasına ve benimsenmesine olanak tanıyan verimli yapay zeka kullanımında ön sıralarda yer alıyor. CSP’lerin yüzde 92’sinin muhtemelen sohbet robotları kullandığı ve yüzde 63’ünün halihazırda üretimde bir sohbet robotu bulunduğunu söylediği göz önüne alındığında, müşteriye yönelik sohbet robotları, telekomünikasyon segmentinde üretken yapay zekanın en yaygın olarak benimsenen kullanım durumu olarak ortaya çıkıyor.

 

2024’te, telekomünikasyon şirketlerinin olgunlaşacağı ve yapay zeka destekli üretken araçlarını ve deneyimlerini ölçeklendireceği bir sonraki benimseme aşamasını göreceğiz. Telekomünikasyon şirketleri, yeni değer fırsatları yaratmak amacıyla kişiselleştirilmiş ürün teklifleri ve pazarlama gibi alanlarda kullanılan verimli yapay zekayı müşteri deneyiminin bir parçası haline getirmeye odaklanacak. One New Zealand, davet merkezi temsilcilerinin müşterilerin neden aradığını ve davetiye analizlerini proaktif olarak nasıl destekleyebileceklerini daha iyi anlamalarına yardımcı olan üretken bir yapay zeka çözümünü tanıttı ve bu da müşteri güveninde yüzde 10’luk bir artış sağladı. Amdocs’un, sekiz uzman müşteri ve kullanıcı deneyimi şirketini tek bir marka altında birleştirmek için Stellar Elements’ı başlattığı ilk çalışması, bu kullanım örneklerinden bazılarının, iş değerini artırmak için kurumsal kullanıma hazır, üretken yapay zeka araçları üzerine ne kadar hızlı inşa edilebileceğini gösterdi. Cox Communications ayrıca yenilikçiliği teşvik etmek ve müşteri hizmetlerini iyileştirmek için üretken yapay zekayı kullanıyor ve manuel belge arama için harcanan süreyi 2-3 saatten yalnızca saniyelere düşürüyor.

 

Hizmet Olarak Yazılım (SaaS) kullanımının artırılması

 

Birçok büyük telekomünikasyon şirketi geleneksel olarak hizmet geliştirmek için çeşitli teknolojilerin bölümlerini bir araya getiren kurucular olmuştur. Telekomünikasyon şirketleri, eski teknoloji borçları gibi sorunları çözmek için SaaS çözümlerini kullanıyor ve bu da genel müşteri deneyimini iyileştiriyor. T-Mobile gibi operatörler, karmaşık sistem geçiş görevlerini yürütürken, dijitale öncelik veren vizyonlarının bir parçası olarak müşteri deneyimlerini hızlı bir şekilde dönüştürmek için Salesforce, Adobe ve Amdocs gibi şirketlerin SaaS çözümlerinden yararlanıyor.

 

2024 yılında telekomünikasyon şirketleri, daha iyi finansal performans ve iş çevikliği elde etmenin yanı sıra yeni ürünlerin pazara çıkış süresini kısaltmak için SaaS kullanmaya odaklanmaya devam edecek.

 

API’ler aracılığıyla yeni ağ özelliklerinin kilidini açma

 

Telcos, 5G ağlarındaki bilgilerin kilidini açarak Uygulama Programlama Arayüzleri (API’ler) aracılığıyla ağ yeteneklerinin kilidini açmaya odaklanacak ve böylece hizmet kalitesi ve bant genişliği gibi alanları yönetmek için ağ programlanabilirliği üzerinde daha fazla kontrol sağlayacak.

 

Sektör, API’leri operatörler arasında standartlaştırdıkça, telekomünikasyon şirketlerinin kendi API ağlarını mı barındıracaklarını yoksa bulut sağlayıcılarıyla mı çalışacaklarını değerlendirmeleri gerekecek. Bu değerlendirmede, geliştiricilere gelişmiş bir deneyim sunmak için gereken bilgi işlem gücü, depolama, veritabanları ve makine işleme yetenekleri gibi bir ağ API’si için gereken bileşenleri de dikkate almakta fayda var.

 

Çekirdek ağ yeteneklerini dönüştürmek için bulutu kullanarak operatör değerini artırma

 

Birçok telekomünikasyon şirketi, operasyonel gider/gelir oranlarını yüzde 10’dan fazla azaltabilecek daha uygun maliyetli ağlar oluşturmak için bulutu kullanıyor.

 

Bulut RAN’a (Radyo Erişim Ağı) odaklanma 2024 yılında da devam edecek ve telekomünikasyon şirketleri bu teknolojinin daha yüksek verimlilik, maliyet düşüşü ve daha düşük güç tüketimi gibi tüm avantajlarından yararlanacak. Örneğin NTT DOCOMO ve NEC Corp gibi CSP’ler, bulut RAN kullanarak güç tüketimini yüzde 70’in üzerinde azaltabileceklerini gösterdi.

 

Bulut, maliyet optimizasyonunun yanı sıra CSP’ler için ürün gruplarının ve yeteneklerin yeniden tasarlanması gibi yeni gelir fırsatları da sunuyor. Deutsche Telekom’un iletişim hizmetlerini üçüncü taraf iletişim, bilgi işlem ve depolama kaynaklarıyla birleştirmesi örneğinde olduğu gibi, küresel olarak dağıtılmış bir kurumsal ağ oluşturma fırsatı da var. TELUS, 2023 yılında birden fazla akıllı ev uygulamasına olan ihtiyacı azaltan ve yeni cihazların kurulum sürecini kolaylaştıran bir akıllı ev çözümünü piyasaya sürdü.

 

Özetlemek gerekirse, telekomünikasyon şirketlerinin doğru bulut sağlayıcısını değerlendirmesi ve seçmesi önemlidir; çünkü iş ortağı seçimleri, kurumsal kullanıma hazır ve güvenilir, üretken yapay zeka yeteneklerini, bulut tabanlı SaaS sağlayıcılarının geniş kapsamını, API’leri için mevcut geliştirici topluluklarını ve yetenekleri içerir. yeni nesil teknolojileri hayata geçirmek. Yeteneklerin geliştirilmesi açısından sektörün derinliğini belirleyecek. İleride kalabilmek için telekomünikasyon şirketlerinin çevik kalmaları ve bu yeni trendlerin ve teknolojilerin iş hedeflerini nasıl hızlandırabileceğini ve onları 2024’ün ötesinde uzun vadeli başarıya nasıl taşıyabileceğini değerlendirmeleri gerekiyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

kemalpasa-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu